tisdag 18 februari 2014

Hjärtliga skissveckan #2

Hej!

Idag tänkte jag visa mitt sista bidrag som jag gjorde i helgen till En liten butiks Hjärtliga vecka. Denna gång har jag tolkat skiss nr 2. 


Det här är ett kort som också legat länge och väntat. Det betyder så mycket för mig att det är svårt att göra något med det. Nu bestämde jag mig bara för att använda det. Fotot är på en soffa i vårsolen hemma hos min mormor där hon bodde innan hon gick bort för snart två år sedan. Här satt hon, och vi, ofta och värmde oss i solen. 

Jag hade svårt att göra så mycket med denna layout.. Det fick bli en enkel och avskalad LO. Knappen var dock väldigt viktig att få med för när jag var liten och kom till mormor så älskade jag att sitta med hennes knappburk och plocka med alla udda knappar. 

Det sägs att sorgen blir lättare att bära med åren men jag vet inte om jag håller med om det... Jag hoppas att du har många soliga platser att sitta på där du är nu mormor. 

Kram Åsa! 

1 kommentar:

  1. Kjempeflott - farger, oppsett, knapp og tråd, og doddlingen...alt!
    Ha en fin kveld :o)

    SvaraRadera